عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 23553
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


اگر تاكنون دقت كرده باشيد، همراه با نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس، قسمتي با عنوان Microsoft Office Tools نيز نصب مي‌‌شود كه شامل ابزار كاربردي و كمكي براي كاربران آفيس است.

يكي از اين ابزارها، قابليت OCR يا Optical Character Recognition نام دارد كه در قالب دو نرم‌افزار Microsoft Office Document Scanning و Microsoft Office Document Imaging در قسمت Office Tools قرار گرفته است. قابليت OCR صفحه اسكن شده را تحليل و سپس متون موجود در آن را استخراج مي‌كند.



:: بازدید از این مطلب : 1481
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

استخراج متن از اسناد اسکن شده با برنامه OCR to Word

 

به طور حتم فایل‌های ورد و PDF یکی از رایج‌ترین فرمتها در زمان اشتراک گذاری فایل هستند. اما گاهی ممکن است که نیاز داشته باشیم که یک فایل اسکن شده را قبل از اشتراک در این برنامه‌ها به صورت متنی ویرایش کنیم. در چنین مواردی برنامه‌هایی هستند که اینکار را انجام می‌دهند که به صورت کلی به OCR معروف هستند، منتها هر کدام عیب و ایراد خود را دارند

 



:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


گوشهای ما مسئول دو حس حیاتی اما کاملا متفاوت هستند: شنوایی و تعادل. صداهای تشخیص داده شده از طریق گوشها ، اطلاعات اساسی را درباره محیط خارجی به ما می‌دهند و به ما اجازه می‌دهند با روشهای پیچیده‌ای چون گفتار و موسیقی ارتباط برقرار کنیم. علاوه بر این گوشها در حس تعادل ما نیز سهم دارند. درک ناخود آگاه وضعیت بدن در فضا به ما اجازه می‌دهد تا بایستیم و حرکت کنیم بدون آنکه زمین بخوریم.



:: بازدید از این مطلب : 1522
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 

 

۱۵ فناوری امروزی که فرزندانمان هرگز به یاد نخواهند آورد


 

 
 
 
 
 
 

هیچ فکر کرده‌اید همانطور که ما تصویر درستی از گرامافون و ماشین دودی و این قبیل نوآوری‌های گذشتگان نداریم، فرزند عزیز دل ما هم فناوری‌هایی را هرگز به چشم نخواهد دید و لمس نخواهد کرد؟ به نظر شما چه فناوری‌هایی به زودی و در عرض ده، پانزده سال آتی منقرض می‌شوند؟ بهتر است پیش از مطالعه‌ی ماجرای امروزی‌مان ابتدا شما هم یک فهرست بلندبالای پانزده‌تایی تهیه کنید تا در آخر ببینید آیا نوستراداموس خوبی هستید یا نه؟! این گوی و این میدان زومیت!



:: بازدید از این مطلب : 934
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

cc

استفاده خرابکاران از USB برای سرقت اطلاعاتیک کارشناس نرم‌افزار به کاربران رایانه هشدار داد: ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای سرقت اطلاعات استفاده کنند.


به گزارش سافت‌گذر به نقل از ایتنا؛ کامران کاظمی اظهار کرد: ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای دزدی اطلاعات استفاده کنند و اگر یک خرابکار دسترسی فیزیکی به کامپیوتر کاربر داشته باشد، می‌تواند اطلاعات حساس را مستقیماً به USB منتقل کند و حتی کامپیوتری که خاموش است، می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

او ادامه داد: یکی از آشکارترین خطرات حافظه‌های USB این است که به راحتی دزدیده یا گم می‌شوند، بنابراین داشتن پشتیبان از فایل‌های مهم حافظه USB بسیار مهم است، چرا که گم کردن آن مساوی از دست دادن اطلاعات مهم خواهد بود و اگر کاربر اطلاعات مهم حافظه فلش خود را رمزگذاری نکند ممکن است هر کسی به اطلاعات آن دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز استفاده از حافظه‌های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است، اما این حافظه‌های فلش قابلیت‌هایی دارند که هم استفاده از آن‌ها را ساده می‌کند و هم مشکلات امنیتی به‌وجود می‌آورند و کاربران نباید هیچ‌گاه از یک حافظه USB ناشناخته استفاده کنند و اگر یک حافظه USB مشکوک یا ناشناخته را می‌خواهند استفاده کنند، اول آن‌را پاک‌سازی کنند.

کاظمی درباره خطر امنیتی حافظه‌های فلش، ابراز کرد: حافظه‌های فلش کوچک، در دسترس، ارزان و قابل حمل و نقل هستند و همه این مزایا سبب شده است که این حافظه‌ها برای نقل و انتقال اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر بسیار مرسوم باشند، اگر چه از دید دیگر باید گفت که همه این خاصیت‌ها آن‌ها را برای خرابکاران کامپیوتری و ویروس‌ها جذاب کرده است.

این کارشناس ابراز کرد: یک راه خرابکاری، آلوده کردن کامپیوتر با اتصال حافظه فلش به آن است، به طوری که بعد از اتصال حافظه فلش به سیستم، دستگاه با کدهای مخرب یا بدافزارها آلوده می‌شود و اگر این فلش آلوده را به کامپیوتر دیگری متصل کنند، بلافاصله بدافزارها فعال می‌شوند و آن کامپیوتر را هم آلوده می‌کنند، هر چند ممکن است این کامپیوتر هم خود به ویروس‌ها یا بدافزارهای دیگری آلوده باشد آنگاه احتمالاً حافظه فلش کاربر باز هم آلوده‌تر خواهد شد و این روند همچنان ادامه دارد، تا اینکه فلش شخص تبدیل به کلکسیونی از بدافزارها و ویروس‌ها می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاربر چگونه می‌تواند از اطلاعات خود محفاظت کند، اظهار کرد: کاربر برای حفاظت اطلاعات خود روی درایو USB یا کامپیوتری که درایو USB به آن متصل می‌شود کارهای زیر را می‌تواند انجام دهد، به طوری که در ابتدا از روش‌های امنیتی استفاده کند، یعنی از پسورد و رمزگذاری اطلاعات استفاده کند و مطمئن شود از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری کرده است تا در صورت گم شدن حافظه فلش دچار دردسر نشود.

وی به کاربران رایانه و افرادی که از حافظه فلش استفاده زیادی می‌کنند توصیه کرد: از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده نکنند و آنها را به روز نگه دارند و همچنین از یک فایروال، آنتی‌ویروس و یک آنتی‌اسپای‌ویر (Anti Spy Ware ) استفاده کنند تا آسیب‌پذیری کامپیوتر خود را در برابر حملات کاهش دهند و همچنین باید این نرم‌افزارها را با افزودن وصله‌های امنیتی به روز نگه دارند.



:: بازدید از این مطلب : 1151
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

ویندوز 8: چگونه قابلیت فلش را به اینترنت اکسپلورر 10 اضافه کنیم

به گزارش سافت‌گذر ؛ بسیاری از کاربران اینترنت اکسپلورر 10 نسخه «مترو» و در حقیقت کاربران ویندوز 8 و ویندوز 8 RT از این شکایت می‌کنند که براوزرشان در کار کردن با بعضی از سایت‌های طراحی شده با فلش مشکل دارد. اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید، حتماً این مطلب را  بخوانید.

 

شاید همه شما متوجه شده باشید که نسخه «مترو»ی اینترنت اکسپلورر در ویندوز 8 و ویندوز 8 RT از سایت‌های بسیاری کمی با قابلیت فلش پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای بسیاری از کاربران مسئله مهمی است؛ که البته قابل حل هم هست. با استفاده از روش معرفی شده در این‌جا می‌توانید محدودیت تعیین شده در IE را برای وبسایت‌های مختلف بردارید و به راحتی از قبلیت فلش در این وبسایت‌ها استفاده کنید. برای این کار باید قبل از رفتن به وبسایت مورد نظر، یکی از فایل‌های XML روی رایانه خود را هک کنید. البته شاید کلمه «هک» برای خیلی از ما به معنی آن باشد که «خب، پس این مقاله به درد کسانی می‌خورد که هک کردن بلد هستند»؛ اما این‌طور نیست.


 

داستان این است که IE از یک وایت‌لیست استفاده می‌کند و فقط به سایت‌هایی که درون این وایت‌لیست باشند اجازه می‌دهد تا از فلش استفاده کنند. کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که وبسایت مورد نظر خود را به این وایت‌لیست اضافه کنیم.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ روش زیر اگرچه طولانی به نظر می‌آید؛ اما بسیار ساده است و نیاز به هیچ ابزار یا تخصص ویژه‌ای هم ندارد.

 

برای اعمال تنظیمات:
1- دکمه‌های ترکیبی Windows ()+R را فشار دهید.
2- در پنجره باز شده (run)، بنویسید regedit و اینتر بزنید.
3- در ساختار درختی سمت چپ به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\
4- در همان ساختار درختی، روی آیتم Internet Explorer کلیک‌راست کنید و از منوی New گزینه Key را انتخاب کنید.
5- اسم کلید (key) جدید را Flash بگذارید و اینتر بزنید. کلید جدیدی (شبیه یک فولدر) در ساختار درختی ایجاد می‌شود.
6- روی کلید جدید Flash کلیک راست کنید و از منوی New این بار String Value را انتخاب کنید.
7- نام رشته (string) جدید را بگذارید: DebugDomain.
8- روی رشته جدید دو بار راست کنید.
9- نام دامنه (وبسایت) مورد نظر خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که در هر بار فقط می‌توانید آدرس یک وبسایت را وارد کنید. ضمناً آدرس را بدون http:// یا https:// و یا www. وارد کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1161
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 



:: بازدید از این مطلب : 1141
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات دانشجویی و آدرس mohammad.javad.ahmadi.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com