استفاده خرابکاران از USB برای سرقت اطلاعات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 23527
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

cc

استفاده خرابکاران از USB برای سرقت اطلاعاتیک کارشناس نرم‌افزار به کاربران رایانه هشدار داد: ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای سرقت اطلاعات استفاده کنند.


به گزارش سافت‌گذر به نقل از ایتنا؛ کامران کاظمی اظهار کرد: ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای دزدی اطلاعات استفاده کنند و اگر یک خرابکار دسترسی فیزیکی به کامپیوتر کاربر داشته باشد، می‌تواند اطلاعات حساس را مستقیماً به USB منتقل کند و حتی کامپیوتری که خاموش است، می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

او ادامه داد: یکی از آشکارترین خطرات حافظه‌های USB این است که به راحتی دزدیده یا گم می‌شوند، بنابراین داشتن پشتیبان از فایل‌های مهم حافظه USB بسیار مهم است، چرا که گم کردن آن مساوی از دست دادن اطلاعات مهم خواهد بود و اگر کاربر اطلاعات مهم حافظه فلش خود را رمزگذاری نکند ممکن است هر کسی به اطلاعات آن دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز استفاده از حافظه‌های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است، اما این حافظه‌های فلش قابلیت‌هایی دارند که هم استفاده از آن‌ها را ساده می‌کند و هم مشکلات امنیتی به‌وجود می‌آورند و کاربران نباید هیچ‌گاه از یک حافظه USB ناشناخته استفاده کنند و اگر یک حافظه USB مشکوک یا ناشناخته را می‌خواهند استفاده کنند، اول آن‌را پاک‌سازی کنند.

کاظمی درباره خطر امنیتی حافظه‌های فلش، ابراز کرد: حافظه‌های فلش کوچک، در دسترس، ارزان و قابل حمل و نقل هستند و همه این مزایا سبب شده است که این حافظه‌ها برای نقل و انتقال اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر بسیار مرسوم باشند، اگر چه از دید دیگر باید گفت که همه این خاصیت‌ها آن‌ها را برای خرابکاران کامپیوتری و ویروس‌ها جذاب کرده است.

این کارشناس ابراز کرد: یک راه خرابکاری، آلوده کردن کامپیوتر با اتصال حافظه فلش به آن است، به طوری که بعد از اتصال حافظه فلش به سیستم، دستگاه با کدهای مخرب یا بدافزارها آلوده می‌شود و اگر این فلش آلوده را به کامپیوتر دیگری متصل کنند، بلافاصله بدافزارها فعال می‌شوند و آن کامپیوتر را هم آلوده می‌کنند، هر چند ممکن است این کامپیوتر هم خود به ویروس‌ها یا بدافزارهای دیگری آلوده باشد آنگاه احتمالاً حافظه فلش کاربر باز هم آلوده‌تر خواهد شد و این روند همچنان ادامه دارد، تا اینکه فلش شخص تبدیل به کلکسیونی از بدافزارها و ویروس‌ها می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاربر چگونه می‌تواند از اطلاعات خود محفاظت کند، اظهار کرد: کاربر برای حفاظت اطلاعات خود روی درایو USB یا کامپیوتری که درایو USB به آن متصل می‌شود کارهای زیر را می‌تواند انجام دهد، به طوری که در ابتدا از روش‌های امنیتی استفاده کند، یعنی از پسورد و رمزگذاری اطلاعات استفاده کند و مطمئن شود از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری کرده است تا در صورت گم شدن حافظه فلش دچار دردسر نشود.

وی به کاربران رایانه و افرادی که از حافظه فلش استفاده زیادی می‌کنند توصیه کرد: از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده نکنند و آنها را به روز نگه دارند و همچنین از یک فایروال، آنتی‌ویروس و یک آنتی‌اسپای‌ویر (Anti Spy Ware ) استفاده کنند تا آسیب‌پذیری کامپیوتر خود را در برابر حملات کاهش دهند و همچنین باید این نرم‌افزارها را با افزودن وصله‌های امنیتی به روز نگه دارند.





:: بازدید از این مطلب : 1150
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات دانشجویی و آدرس mohammad.javad.ahmadi.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com