استخراج متن از اسناد اسکن شده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 23610
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

یکی از بهترین این نرم افزارها برنامه رایگان OCR to Word است. این نرم افزار رایگان شما را قادر می‌سازد به آسانی فایل‌های اسکن شده را در قالب یک فایل ورد یا یک فایل متنی ذخیره کنید. این نرم افزار توانایی وارد کردن مستقیم یک فایل از اسکنر را دارد و یا می‌توانید فایل‌های تصویری یا PDF ذخیره شده در سیستم خودتان را مستقیماً به نرم افزار بدهید تا فایل تبدیل شده خود را تحویل شما دهد.

تبدیل اسکن به متن

آموزش کار با برنامه OCR to Word

بهتر است برای آموزش چگونگی تبدیل متون اسکن شده به متن قابل ویرایش با هم یک بار این کار را انجام دهیم. زمانی که می‌خواهید صفحه‌ای را اسکن کنید و به نرم افزار بدهید کافی ست دکمه اسکن را بزنید و سپس در صفحه تنظیمات باز شده می‌توانید نوع، رنگ، اندازه و… فایل خروجی را در این برنامه انتخاب کنید. توجه داشته باشید این برنامه از رنج وسیعی از فایل مانند JPG/JPEG، TIF/TIFF، BMP، GIF، PNG، EMF، WMF، JPE، ICO، PCX، PSD و TGA برای استخراج متون موجود در آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

تصویر به متن و اشتباه و مشکل

پس از انجام تنظیمات دلخواه در مرحله آخر می‌توانید نوع فایل خروجی خود را به صورت متن یا یک فایل مایکروسافت ورد آفیس داشته باشید.

برای OCR ابزار

قبل از اتمام کار شما می‌توانید پیش نمایشی از فایل پایانی داشته باشید.موتور تشخیص متن به نظر بسیار خوب عمل می‌کند. میزان دقت نرم افزار به کیفیت، میزان روشنایی و قالب بندی فایل ورودی شما بستگی دارد. هر چه فایل باکیفیت تر خروجی واضح‌تر و صحیح تر خواهد بود. در مواردی هم نیاز به مقداری ویرایش جزئی است.

 

آیا این برنامه از متون فارسی پشتیبانی می‌کند؟

این نرم افزار برای زبان‌های لاتین بسیار خوب عمل می‌کند، اما برای زبان فارسی فایل خروجی ویرایش زیادی لازم دارد. به شخصه در مواردی برای گرفتن نتیجه بهتر از ویندوزی استفاده کردم که هیچ‌گونه فونت فارسی اضافه ای نصب نشده بود. در این موارد نرم افزار بسیار بهتر عمل کرد و فقط کمی ویرایش جزئی لازم بود.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1131
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات دانشجویی و آدرس mohammad.javad.ahmadi.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com